לקבלת ייעוץ חינם:
050-5642864
לקבלת ייעוץ
בנושא פלדנקרייז

חדשות ועדכונים

  • ברוכים הבאים לאתרינו המחודש

    השקענו והתחדשנו באתר חדש!
    גלשו באתר ותתרשמו...
     

  • צפו בציורים של דורית דינור האמנית

  • הצטרפו לקבוצות הבוקר

    ימי שני וחמישי בשעה 8:30
     

     

  • סידי עם שיעורי פלדנקרייז

    לרכישה 
    "להזכיר לגב" - 6 שיעורים מלאים  בשכיבה-  mp3
    יושבים בתנועה" - 5 שיעורים קצרים - סידי שמע

  • ליווי התפתחותי לתינוקות

  • שיעורים אישיים

    לקביעת מועד המתאים לכם, התקשרו

שיעור הדגמה

שיעור הדגמה להתנסות אישית

לרכישת קלטות עם שיעורים לתרגול בבית

הנחיות לתרגול
1. בלי לשנות שום דבר, העבר את תשומת לבך לכל הגוף.
ככל הנראה אתה  יושב כרגע לפני המחשב.
האם נוח לך? איך אתה מחזיק את עצמך? איך מונחות כפות הרגלים, מה מצב הגב, מה אתה עושה עם  הכתפיים? עם הראש? עם הנשימה?...
בעמידה שים לב איך אתה מרגיש: בכפות הרגלים, בגב, בכתפיים, בראש ובעיניים, שים לב איך אתה מאורגן, לאן פונות בהונות הרגלים.

2. הנח את יד שמאל על כתף ימין ובעדינות סובב את הראש, העיניים והגוף ימינה. אל תתאמץ. עשה זאת מספר פעמים. בחר נקודה על הקיר וזכור עד איפה הסתובבת בנוחיות. עצור למנוחה.

3. הנח שוב את יד שמאל על כתף ימין אך בזמן שאתה פונה ימינה, השאר את העיניים להביט קדימה. הראש והכתפיים מסתובבים ימינה (פחות מאשר קודם) בזמן שהעיניים מביטות קדימה. חזור על זה בעדינות חמש עד עשר פעמים. הוצא אויר כשאתה מסתובב ימינה. עצור למנוחה.

4. חזור על התנועה הראשונה, סיבוב ימינה עם היד השמאלית על כתף ימין. האם אתה יכול להסתובב יותר ימינה בהפעלת אותו מאמץ כמקודם? הפסק למנוחה.

5. שים את יד שמאל על כתף ימין וסובב את העיניים, הראש, הכתפיים והגוף ימינה עד למקום נוח והישאר שם. ממצב זה סובב את העיניים והראש בלבד  ימינה ושמאלה. עשה זאת מספר פעמים. עצור למנוחה. בדוק את הסיבוב הראשון.

6. יד שמאל על כתף ימין. סובב את הגוף ימינה כמקודם. הישאר בצד ימין וגלגל רק את העיניים ימינה ושמאלה. עשה זאת לאט מספר פעמים. תן למבט לחלוף על החפצים בחדר, בגובה קו האופק. אחרי מספר תנועות, תן לעיניים לעלות מעט בקצה המסלול ותן להן לרדת באמצע המסלול. עצור למנוחה.

7. חזור על תנועת הסיבוב ימינה מספר פעמים כשיד שמאל על כתף ימין. בזמן הסיבוב, תן למשקל הגוף לעבור אל הצד הפנימי של כף רגל שמאל ולצד החיצוני של כף רגל ימין.
כשאתה מסתובב תן לברך שמאל לנוע קדימה ולעקב שמאל להתרומם מהרצפה מעט והחזר אותו כשאתה חוזר קדימה.
אחרי מספר פעמים, הסתובב בלי להרים את העקב השמאלי.

8. בפעם הבאה שאתה מסתובב, קח את היד הימנית אל מאחורי הגב, כשכף היד מחליקה על מושב הכסא או לרוחב האגן, בעדינות.

9. חזור לסיבוב המקורי, יד שמאל על כתף ימין. עכשו עשה זאת בעיניים עצומות. אחרי מספר פעמים, הישאר בקצה התנועה לימין ופקח את העיניים. האם הסתובבת יותר מאשר בתחילת ההדגמה? עשה זאת עתה בעיניים פקוחות. מה צריך לקרות כדי להגיע לאותו מקום שהגעת אליו בעיניים עצומות?

10. עמוד כרגיל והסתובב להביט לאחור דרך כתף ימין. הבט בנקודה שסימנת לעצמך בהתחלה. האם אתה רואה מעבר לה?

הרבה אנשים יחושו שיפור משמעותי ביכולת הסיבוב ימינה. יתכן שגם יכולת הסיבוב שמאלה השתפרה.

עשה תנועה דומה  של סיבוב שמאלה, כשיד ימין מונחת על כתף שמאל. תוכל לחזור על  רצף הפעולות עם יד ימין על כתף שמאל.

הדגמה זאת היא מיני שיעור. מרבית השיעורים נמשכים שלושת רבעי שעה ויש בהם ווריאציות על תנועות. כל תנועה מוסיפה נדבך לניסיון ולהבנת התנועה הבאה. בנוסף ליכולת הסיבוב שמשתפרת, למשל בהדגמה לעיל,  גדלה גם תחושת הנינוחות, הנוחות והקלות ויש הקטנה במתח. כל שיעור הוא מקור לשיפור בגמישות וביעילות התנועה.

דע את עצמך. פלדנקרייז

אהבתם? מצוין, הרגישו חופשיים לשתף:

קבוצות פלדנקרייז

מה שרצית לדעת על קבוצות בתל אביב

אחד על אחד

מה שרצית לדעת על שיעורים אישיים בשיטת פלדנקרייז

קלטות פלדנקרייז

קלטות לתרגל בבית

שיעור להשמעה

לסובב לעצמכם את הראש - שיעור בישיבה על כסא

פלדנקרייז ונשימה

בשיטת פלדנקרייז תוכל ללמוד על תהליך הנשימה

פלדנקרייז באינטרנט

מגוון שיעורי פלדנקרייז און-ליין

מגזין פלדנקרייז

כתבות אישיות, חומר למחשבה, מן העיתונות

דע את עצמך. פלדנקרייז
לכל שאלה ולקבלת ייעוץ חינם

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם: